casa Domnului e peste tot?

vizita la targul de obiecte bisericesti s-a dovedit a fi interesanta. de la patrafire si clopote pana la icoane si bratari, credinciosii pot procura orice obiect care sa-i aduca ma aproape de Cel de Sus.

mie mi-a atras atentia standul unei manastiri din Belarus. mai exact, un magnet de frigider cu o Matrioska🙂. pentru ca maicuta era pana la masina sa aduca marfuri pentru cei grabnic doritori de amintiri, doamna care era cu ea la stand, romanca, s-a gandit sa intre in vorba cu mine. dupa nume, urmatoarea intrebare a fost de ce nu port o cruce la gat. a scotocit repede printre iconite si mi-a supus atentiei un kit cu o sfanta de la Moscova (…), cu o lumanare, mir si o cruce de lemn, pe care pot sa o port, ca doar e de lemn si se poarta. i-am zis ca nu vreau, intre timp a venit si maicuta, care a fost informata prompt cum ma cheama si ca nu port cruce la gat (adica asta am inteles eu din limba rusa: numele meu si gestul catre cruce si gat).

vrand sa achit magnetul, dva lei (2, ca sa ma dau mare :)), dau o hartie de 5. doamna cu kitul ia hartia si se muta la alt client. eu ii arat maicutei magnetul si ca am dat 5 lei si ca vreau rest. ea, se uita la magnet, zice ‘5 lei’ si imi face cu ochiul. iritata de spiritul negustoresc al slujitoarei Domnului, mi-am zis ca trebuie sa am in geanta 2 lei. si am avut. am chemat-o pe doamna cu crucea si i-am zis ca nu mai trebuie sa caute restul, ca am gasit bani ficsi.

ca ce bine, ca e asa obosita si nu si-a dat seama, ca e multa lume, ce bine ca sunt intelegatoare…

targul e la Sala Palatului. de ce erau femei cu capetele acoperite, ca la biserica, nu stiu, nu cred ca era ceva pios in locatia aia. am vazut mai multi preoti la un loc cat pentru toata viata, se batea toaca, se bateau clopotele (a zanganit unul din ala mare la 1 metru de mine, de era sa dau ortul popii…).

sper ca Cel Mare nu s-a suparat prea tare pe mine, pentru zambetul cald si gandul curat lasate la standul bielorus. altfel, daca vreti bratari, inele si mai ales ceasuri de mana cu imaginea Domnului, pana sambata mai aveti timp.

Etichete: , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

