Salariu de barcagiu vs. salariu de corporatist

Am fost la Brugge cu un scop clar: sa ma plimb cu barca pe canale. Zis si Venetia Nordului, orasul este un fel de Sighisoara. Dintre toate orasele Europei pe care le-am vizitat, acolo am reusit sa ma ratacesc cu harta in mana, de doua ori, in orasul in care toate sunt aproape. Am aflat cu bucurie ca nu sunt exceptia, din contra🙂. Nu prea le au cu semnalizarea, plus ca stradutele chiar seamana.

Am nimerit locul de imbarcare dupa ce era sa lesin, caci la primul ponton mi s-a spus ca nu mai fac curse si am fugit aproape plangand la urmatorul. Au fost 6.70 euro cheltuiti cu cea mai mare bucurie + 1 euro bacsis, dat la final. Dupa plimbare, vorbind cu barcagiul-ghidul-localnicul, omul mi-a povestit ca sezonul de plimbari dureaza 7 luni (programul este inclusiv in weekend). Asta era in octombire, in noiembrie s-a inchis pana in martie. Si ce face el restul de 5 luni? Surfing. In Thailanda, Australia, Brazilia…

Inghetata fiind, caci in octombrie in Belgia poate fi foarte frig, si cautand sa-mi cumpar un ceai clocotit, mi-am scos matematica de la naftalina. Si m-am intrebat ‘mah, cum naiba?’. Programul de plimbare este de 8 ore pe zi. Omul face macar o cursa pe ora, nu zic mai mult, desi stiu ca sunt cel putin doua. Da’ zic una. In barca sunt vreo 15-20 de oameni. La final, se da bacsis care cat vrea si daca. Nici nu zic mai mult de 10 euro pe barca. Deci 10 euro pe ora x8 ore. Nici macar 80 de euro pe zi, las 50. La 30 de zile (ca am zis ca e si in weekend), sunt 1500 euro pe luna, numai din bacsis. Adica fix biletul de avion pentru… oriunde, la surfing. Intr-o luna, din bacsis!! Nu mai zic salariul. Si baiatul… inalt, dragut (surprinzator ;)), bronzat, cu pielea intinsa, relaxat… Mi-a venit sa plang. In acel moment, mi-am scos instant din vocabular cuvantul ‘cariera’. Pe la noi, un corporatist pentru banii astia n-are casa, n-are masa. Stiu sigur. Iar nenea asta… e barcagiu la Brugge. In loc sa vada pereti si rapoarte…vedeti mai jos cu ce isi clateste ochii.

acest articol participă la concursul Blogoree și PortalHR

Un răspuns to “Salariu de barcagiu vs. salariu de corporatist”

  1. Cipy Says:

    Acsela mama ai pus punctele pe ü… poti sa uiti de semnul egal (ori whatever) in Romania intre „cariera”, „venit decent” si „viata personala”.

    Ca sa lamuresc:

    – „cariera” = muncit intr-o institutie unde ai conditii sa iti faci munca de zi cu zi, esti trimis la training (pe banii lor) si ai o sansa decenta ca in timp sa intrebuintezi ce ai invatat si sa urci scara…
    – „venit decent” = suficienti bani care sa iti dea o viata de zi cu zi din care sa nu iti lipseasca un Cico si o savarina, macar 3-4 ture pe an prin Romania cea surprinzatoare si pe afara, daca vrea muschiu’ tau ceva jucarie noua odata pe luna si eventual 100-200 de euro la banca (tot odata pe luna) ca si „bani de zile negre”.
    – „viata personala” – timpul ramas din cele 24 de ore ale unei zile din care scazi: 8 ore de somn (poate 7 citeodata), 8 ore de munca si 2 ore pentru comute+cumparaturi+altele… inseamna ca iti ramin macar 6 ore in care poti sa faci ce vrei cu viata ta si ai timp sa te bucuri de Cico-ul si savarina pomenite mai sus

    Stiu ca, cei care tocmai au citit paragrafu’ de mai sus probabil ma cred hooked up on powder… da’ asta inseamna viata normala intr-o tara decenta

    my 2 cents…

Lasă un răspuns

